На «швидку» чекає оновлення

Данута КОСТУРА

В рамках медичної реформи в Україні системних змін зазнає «швидка».  Екстрену меддопомогу  надаватимуть фахівці з догоспітальної допомоги ( парамедики)  та водії швидкої (екстрені медичні техніки). Ці нововведення викликали багато запитань. Щоб прояснити ситуацію ГО «Інтерньюз -Україна» запросив виступити перед регіональними журналістами заступника міністра охорони здоровя Олександра Лінчевського.

В екстрених випадках на місце катастрофи першими прибувають поліція чи пожежники. Перші хвилини  в наданні допомоги є надзвичайно суттєвими і відповідальними для подальшого лікування травмованого. Тому поліцейські та пожежники повинні пройти спеціалізовані медичні тренування, здобувши базові навички з порятунку та підтримки життя до приїзду швидкої.

Швидка, яка приїжджає на місце пригоди, надавши необхідну медичну допомогу,  везе  пацієнта у лікарню. Надає допомогу бригада у складі парамедика та водія- екстреного медичного техніка. Водій повинен пройти тритижневий курс теоретичної та практичної медичної підготовки.

Хто такий парамедик?

Парамедик – це медпрацівник, фахівець в області інтенсивної медицини. Його освіта і навички дозволяють йому надавати кваліфіковану екстрену медичну допомогу  хворому з обширним інфарктом міокарда,  астматику, пораненому, прийняти роди, тощо. Це, фактично, нинішній фельдшер в машинах швидкої допомоги, але більш підготовлений  для надання  допомоги в екстремальних умовах.

Парамедики будуть забезпечувати необхідну меддопомогу на місці пригоди і під час транспортування до лікарні.

У лікарні має бути кімната чи відділення невідкладної допомоги, де чергує команда лікарів. Медикам повідомляють, що везуть пацієнта, якому потрібна певна допомога. І лише з цього відділення пацієнта везуть в операційну чи реанімацію.

Навчання парамедиків триватиме 3-4 роки і прирівнюватиметься до рівня бакалавра.

Зараз МОЗ розробляє короткострокові ( один місяць) курси для фельдшерів за участі закордонних викладачів.

Диспетчерська і кол-центр

МОЗ планує зменшити кількість викликів «швидкої». Планується покращення роботи диспетчерської системи, яка буде відсіювати непрофільні дзвінки, забезпечувати миттєвий зв’язок з оператором та направлятиме на місце пригоди найближчу карету.

Буде  створено кол-центр, де пропонуватиметься консультація лікаря, замість того, щоб викликати швидку, порадитися щодо іншої медичної інформації. У багатьох випадках порада лікаря по телефону допоможе розв’язати проблему і «швидка» не знадобиться.

Центр буде безкоштовний, конфіденційний.

Упродовж минулого року в Україні було більше ніж 9 млн викликів швидкої допомоги. І лише 2,5 млн пацієнтів з тих, кому викликали швидку, було госпіталізовано. Іншим або надали допомогу, або швидка допомога їм була насправді не потрібна.

Розширення підстанцій

Планується розширення мережі підстанцій, розташування яких має виходити з потреб пацієнта та відповідати західним нормам. «Україна буде поділена на райони так, щоб швидка працювала не за територіальним принципом, а за швидкістю доїзду»,-  сказав Олександр Лінчевський.

Впровадження протоколів

У світі існують організації, які відслідковують найкращі способи лікування і створюють спеціальні протоколи для лікування кожної хвороби. Українські протоколи сьогодні суперечать західним.  МОЗ планує  затвердити та  впровадити протоколи надання невідкладної допомоги, базовані на доказовій медицині.

Данута КОСТУРА

газета “Ірпінський вісник” № 45 (2789) 4 листопада 2016 року

Popularity: 2% [?]

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code